fredag 7 mars 2014

Nätkulturer

Hej!
Jag har nu publicerat de två bloggarna som jag har valt att granska, och då jag alltid vill sova på saken så har jag skrivit analysen i ett worddokument som jag sedan har kopierat in. Det som känder konstigt var att publicera en uppgift på nätet. I tidigare kurser på universitetet så har jag alltid lämnat in i en lärplattform. På något sett så tror jag att det har påverkat mig i val av språk, då jag kom på mig själv med att skriva "ett lite mer vardagligt språk" jämfört med andra inlämningsuppgifter i andra kurser. Det kändes helt enkelt mer rätt att göra det i en blogg. Hur har ni känt?

Jag har heller inte publicerat några bilder på mig själv och jag talar heller inte om mitt fullständiga namn, men ni som läser kursen nätkulturer vet ju det ändå! Då jag arbetar som lärare så känns det helt enkelt rätt att vara anonym på nätet i den mån det går.

Jag ser fram emot att läsa era bloggsr, men först så väntar en lugn och skön helg med familjen. Både shopping, mys och stand up med Betnér står på agendan =)

Trevlig helg!!

/C

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker du tänker helt rätt kring språket på bloggen. Det känns som man anpassar sig efter formen. Det märks att du är van vid att blogga, din inlägg är strukturerade, lättlästa och har bild- snyggt.

    Du väljer två vitt skilda bloggar och sammanfattar dem fint.

    Bra jobb!
    /Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla för positiv feedback, jag känner mig nöjd med uppgiften och då är det kul att få vete det!
      /Cecilia

      Radera
  2. Hej,

    Jag instämmer helt fullständigt med att det känns annorlunda att publicera saker via en blogg då jag själv också är van vid att utgå ifrån en läroplattform. Men som du även hävdar känner jag likadant att det blir en mer vardaglig situation vilket ger en mer avslappnad stämning och känsla som i alla fall för mig är positivt!

    Ska med nöje läsa dina inlägg!

    SvaraRadera
  3. Jag som kan störa mig på språk, stör mig på att det är en hel del felstavningar och särskrivningar i de flesta inlägg. Säger inte att jag bättre, men hade troligtvis inte hänt om det var en "seriös" inlämning! =P

    Martin - http://netculture14.tumblr.com/

    SvaraRadera