tisdag 25 februari 2014

Bokrean

Efter en kort dag på jobbet, och en härlig promenad i solen så gick vi en sväng på bokrean =) Jag köpte en bakbok, Jamie Olivers kokbok mat på 30 minuter, en deckare och en sångbok med visor av Alice Tegnér. Jag är nöjd med mina köp och innan vi gick hem för att kura skymning så blev de en kaffe & semla på stan också.

Har funderat på det här med internet och hur det var när jag var tonåring. Läste en artikel som hör till kursen där de kollar internetvanor och då främnst lunarstorm och chatkonversationer. Då jag var fjortis så hängde vi på Lunarstorm men det här med att börja chatta med okända människor på olika chatsidor var inte riktigt min grej. Artikeln menar även att de som kanske är mobbade i det verkliga livet kunde vara mer framåt och skyddade över nätet. Jag håller med om att det var så på den tiden, men att det inte är så längre. Dels är att man kan skaffa nya användarkonton i ex spel och på så sätt fortsätta att mobba men också för att mobbingen på något sett även följer med hem på ett annat sätt än vad den gjorde då jag gick i skolan. Många konflikter börjar dessutom på nätet nu för tiden och så får vi i skolan reda upp det sedan.

Nu är det färdigt filosoferat för i kväll och nu väntar middag och TV =)

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar